Stránky

7. 3. 2012

Kaviareň: Kaffee Mayer (Bratislava)

  • Adresa: Hlavné námestie 4,Bratislava 1
  • Otváracie hodiny: Po – Št: 09:30 - 22:00 ,Pi, So: 09:30 - 23:00, Ne: 09:30 - 22:00 hod.
  • Kaviareň je: fajčiarska / nefajčiarska
  • Hodnotenie: 10/10

Recenzia:

Na začiatok Vám priblížim trošku históriu tejto kaviarničky, ku ktorej sa mi to hodí, keďže sama o sebe dýcha minulosťou. Už z jej názvu vieme vyčítať, že ju založil Július Mayer, ktorý prvú kaviarničku založil v roku 1878 v dome na Sedlárskej ulici. od roku 1913 ju nájdeme v mestskom barokovom paláci baróna Jána Jeszenáka. Pri vstupe nás vítala socha Schöner Naci  ktorý mal v kaviarni svoje čestné miesto. Okrem iného môžem povedať, že to bol  jeden z najelegantnejších obyvateľov Bratislavy svojho času vždy chodil oblečený v čierno-bielom oblečení, s cylindrom, v rukavičkách a na hlave nosil svoj klobúk a čierne nalakované  topánky.  Pri vstupe nás ohúril veľký box s veľkým výberom domácich koláčikov, ja sama som sa nevedela vynadívať, najradšej by som ochutnala všetko. Potom sme sa vybrali sadnúť si, miestnosti dýchali históriou, harmóniou, pokojom, zanechávalo to vo mne príjemný pocit. Po usadení nás prišla obslúžiť čašníčka, ktorá bola milá a ochotná a podala nám  nápojový lístok, na ktorom ma zaujalo to, že každý nápoj aj dezert mali preložený v angličtine a v nemčine, čo hodnotím pozitívne. Nakoniec sme si vybrali horúcu čokoládu so šľahačkou a cafe latte v cenovej relácii € 3. Kávy sa tu pohybujú v rozmedzí € 2,5 až € 7. Milo ma prekvapil nadpriemerný výber dezertov v cenovej relácii € 1 - 4. Okrem toho  ma zaujala studňa, ktorá sa nachádza v kaviarničke.
Počas letných mesiacov majú k dispozícii veľkú vonkajšiu terasu. Do tejto kaviarničky sa opäť pôjdem pozrieť pri ďalšej návšteve Bratislavy a vrelo Vám ju odporúčam, pretože ako dýcha luxusom tak aj históriou.
Podrobná mapa TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára