Stránky

21. 3. 2012

Kaviarne vs "Kaviarne" - Súboj posledných rokov

Stránka už dlhší čas funguje na adrese


Dnes sa mi to stalo opäť. Išiel som robiť recenziu do novej kaviarne. Pri vstupe do podniku som sa na mieste otočil a išiel domov. Nedá mi nepodeliť sa s Vami o moje skúsenosti s kaviarňami. Začnem zľahka aby som nikoho konkrétneho neurazil. Keď sa prechádzate po uliciach v centrách miest, vidíte čoraz častejšie nápisy "kaviareň" alebo "caffe". Niekedy Vás možno aj prekvapí, že na mieste, kde ste boli zvyknutý na bar alebo krčmu, zrazu stojí podnik s nápisom "caffe bar".
Pred pár rokmi, keď som išiel po meste, bolo ťažké nájsť kaviareň. Dnes? Dnes "frčia" kaviarne. V dnešnej uponáhľanej dobe čoraz častejšie ľudia vyhľadávajú kaviarne. Už sa nechodí na obchodné stretnutia do kancelárií, ale do kaviarne, kde sa všetko preberie pri kávičke. Je to pomerne nový trend a majitelia podnikov to dobre vedia. A preto menia svoje rôzne podniky práve na kaviarne za účelom zvýšenia návštevnosti.
Neraz sa mi stalo že som vošiel do takejto "kaviarne" a čaj mi spravili do pivového pohára. Nechcem radšej vedieť do čoho vlastne robia presso a už vonkoncom nechcem vedieť,  že ako by poprípade vyzeralo caffe latte. Čím ďalej tento trend sledujem, tým viacej som z neho znepokojený. Tieto podniky lákajú svojich potenciálnych hostí nízkimi cenami. Je jasné, že hygienou, servírovaním ani interiérom ľudí neprilákajú.
A povedzme si na rovinu, že väčšina mladých ľudí nie je ochotná platiť za presso 1,50 eura. Veľa ľudí z tejto vekovej skupiny "suší" peniaze na piatkové nočné výlety a potom do nasledujúceho piatku nemajú ani na autobus. Preto, keď si povedia, že idú na kávu, vyberú si radšej podnik, kde je nižšia cena. U ľudí, ktorí si potrpia na kvalitu a cena im neprekáža je jasné, že do takého "pajzlu" nevlezú. Ale tento článok nepíšem len kvôli nevydarenej recenzií alebo z osobného presvedčenia. narážam na problém, že kvalitné kaviarne prichádzajú o zákazníkov a dobré meno. Vravíte si, že ako môžu prísť kaviarne o meno? Veľmi jednoducho! Ak človek, ktorý navštívil niekedy kavaireň v pivničných priestoroch a kávu mu priniesli v plastovom poháriku, už asi nebude mať chuť ísť do kaviarne bez ohľadu na to, aká to bude. Veľa ľudí na Slovensku nerozlišuje slová kaviareň a "kaviareň".  Je im jedno, v akej lokalite sa podnik nachádza, po nepríjemných skúsenostiach sa kaviarni radšej vyhnú. Slovensko je z môjho pohľadu dosť konzervatívne a preto tu ľudia nevyhľadávajú nové veci a neradi experimentujú. Idú tam, kde to majú overené. Preto kaviarne strácajú zákazníkov. Kavaireň na úrovni nemôže za presso pýtať menej ako 1,20 eura. Keď zoberiem do úvahy koľko stojí kávovar, zariadenie, riad a nemôžem zabudnúť na cenu kvalitnej kávy, tak mi je jasné, že keby pýtali menej, tak jednoducho nevyžijú. My sa snažíme chodiť do kaviarní, ktoré naozaj aj kaviarňami sú, takže u nás nenájdete recenzie z hocijakej prevádzky. Podporujeme len kaviarne na úrovni. To, že u nás kaviareň získala málo bodov neznamená, že je to  "pajzel". Znamená to len, že v silnej konkurencií neobstáli tak dobre ako iné podniky. Ak by sme mali začať hodnotiť všetky podniky, ktoré maju v názve kaviareň (kaffe, caffe, caffé, café a pod.), museli by sme zaviesť do nášho bodovacieho systému záporné čísla.


Ako voľné pokračovanie tohto článku vzniká článok Kódex recenzie, alebo ako hodnotíme kaviarne. KamNaKávu.eu/KódexRecenzie

3 komentáre:

  1. Inak, zvlastne, ze v Taliansku kvalitne preso bezne stoji prave 1 Euro. Ze by mali nizsie naklady na pracu, kavovary a kavu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. žeby nezarábali na tej káve za euro, ale na niečom inom? :)

      Odstrániť
  2. Áno aj to je pravda. Ale problém je niekde inde. V kaviarni na úrovni na Slovensku, sedia v kaviarni okolo obeda šiesti ľudia. Keď navštívim kaviareň vidím, že ľudia sedia pri jednom presse 2 hodiny. Z dvoch hodín má podnik 1,20e. V Taliansku sú kaviarne niečo ako "národný šport" a podniky sú plnšie ako u nás. Inak to argumentovať neviem.

    OdpovedaťOdstrániť